6 Sigma Yaklaşımı
6 Sigma, operasyonlarda mükemmelliğin sağlanması amacıyla işletmelerde süreçlerin tanımlanması, ölçülmesi, analiz edilmesi, iyileştirilmesi ve kontrolü için kolay ve etkili istatistik araçlarının kullanıldığı bir yönetim stratejisidir. 6 sigma ile süreçlerin arzulanan kalitede olup olmadığı ve kalitenin sayısal değeri görülebilir. Bu yaklaşım, süreç performansını geliştirerek bir milyonda 3.4 birim hata oranına ulaşmayı amaçlar.
6 Sigma Yaklaşımı 3 Konuya Odaklanır
- Müşteri memnuniyetini artırma
- Çevrim sürelerini düşürme
- Hataları azaltma
Altı sigma yaklaşımı, tüm sektör ve bölümlerin süreçlerinde, çalışan sayısı veya ciro farketmeksizin kullanılabilir. Yukarıdaki konulara göre altı sigma, aşağıdaki üç farklı durum üzerinde çalışma yapmak isteyen firmaların tercih edeceği bir yönetim sistemidir.
Temel olarak 6 Sigma, karar verme süreçlerinde deneyim yaninda, doğru verinin doğru analizi ile oluşabilecek risklerin yönetimini, yönetsel ve istatistiksel araçlar ile yöneten kendini kanıtlamiş bir metodolojidir. Sürekli bir başarı yaratması, herkes için bir performans hedefi sağlaması, iyileştirme, bilgi alışverişi ve öğrenmeyi arttırması yöntemin yararlarındandır. Altı Sigma’yı uygulayan şirketler milyonlarca hatta milyarlarca dolar tasarruf sağlamı, üretkenlik, verimlilik, etkinlik, kalite ve müşteri tatmininde dramatik artışlar yaşamışlardır. Ayrıca Altı Sigma yalnız büyük şirketlerde değil küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde de büyük başarılar sağlamaktadır.Ve her türlü işletmeye uygulanabilir.
6 Sigma Ne Yapar?
- Üretkenlik ve pazar payını arttırır,
- Maliyetleri düşürür,
- Hata payını sıfıra indirir,
- Başarı grafiğini yükseltir,
- İyileştirmeyi hızlandırır,
- Kalite ve güveni artırır,
- Çalışan her personel için performans hedefi belirler,
- Müşteri memnuniyetini artırır.
Faaliyetlerimizle ilgili her türlü hizmet ve bilgi ihtiyacınız için Online Başvuru adımını kullanabilirsiniz. Dilerseniz telefon ve e-posta yoluyla da firmamızla iletişim kurabilirsiniz.Online Başvuru
Bizden Haberler
-
En Popüler Kalite Standardı ISO 9001 Revize Ediliyor
05 Aralık 2013
-
Aksa Motor'a ISO 9001 Kalite Sistemi
18 Kasım 2013
-
Kristal Su & Kristal Kola Eğitimler Tamamlandı
19 Ekim 2012
-
TÜBİTAK MAM'da Kalite Eğitimleri Verildi
19 Ekim 2012
-
TPAO'da İş Güvenliği Eğitimi Başarıyla Tamamlandı
19 Ekim 2012
-
Veritas'da Yönetici Geliştirme Programı
19 Ekim 2012
-
Altın Vana Ödüllü Valf Üreticisi Vastaş'da Eğitim
19 Ekim 2012